Viktigt meddelande1
  • 1 juni - 2024

• 11.00 - 13.00

• Utanför biblioteket i Båstad, Lyckan 7

Run for Democracy- ett motionslopp för demokratin i Europa!

I juni är det EU-val och nästan hela Europa går till val. Vi vill fira demokratin i Europa med ett motionslopp i Båstad! Så knyt på skorna, ta med ditt röstkort och gör en insats för dig och din framtid på Bjäre!

Samtidigt nyttjar vi den nyskyltade, gröna rundan "Båstad Runt" som går via en vacker runda genom Båstads hav och skog.

Avgiften är 50 kronor för alla som deltar, oavsett ålder. Den går till allra största del till Lions och deras arbete för att hjälpa Ukrainas befolkning.

Detta är sträckan

Du kan springa eller gå en runda på nio eller fem kilometer. Du har två timmar på dig från start klockan 11.00.

Rösta i samband med loppet

Tanken är att du förtidsröstar i samband med valet. Vallokalen i kommunhuset ligger bara ett stenkast från mål och start och är öppen före och efter loppet.

Anmäl dig här

Anmäl dig via Run for Democracy. Där finns sedan uppgifter om hur du betalar.

Praktisk information

Det finns toaletter på biblioteket och i kommunhuset i anslutning till start och mål. Busshållplatsen Båstad Busstation ligger precis vid start och mål. Det finns parkeringar vid start och mål. Vi har inte möjlighet att ta hand om väskor och ytterkläder. Barn och unga är välkomna, men det finns inget särskilt lopp för dem. Ingen tidtagning sker, men givetvis hedrar vi de första i mål lite extra.

Detta är ett folkligt och kul lopp i demokratins tecken som görs över partigränserna för att uppmuntra till valdeltagande. Samtliga partier i kommunfullmäktige är tillfrågade att vara med och arrangera loppet.

Välkomna!

Flera partier i Båstads kommunfullmäktige. Socialdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet, Liberalerna och Kristdemokraterna.

50 kronor. Se anmälningsforumlär för uppgifter.

Senast uppdaterad: